
3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία



Στις 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές του Σχολείου, αφιέρωσαν τη σχολική ημέρα στην κατανόηση, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Με βιωματικές δραστηριότητες και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό προσπάθησαν να δουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια ανθρώπων με διαφορετικές ικανότητες και να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι να στηρίζουμε ο ένας τον άλλο.
Ξεκινήσαν διαβάζοντας τα βιβλία «Ένα διαφορετικό γουρούνι» και «Η αληθινή ιστορία του Εμμανουέλετ», «Το ραγισμένο δοχείο». Συγκινήθηκαν με την παιδική ταινία “Cuerdas” και έτσι γνώρισαν πολλούς μικρούς ήρωες που παλεύουν, δημιουργούν και ονειρεύονται, αποδεικνύοντας πως η δύναμη της ψυχής υπερνικά κάθε δυσκολία. Οι μαθητές της Β΄ τάξης έμαθαν το όνομά τους στη νοηματική γλώσσα, κάνοντας ένα πρώτο βήμα στην επικοινωνία με ανθρώπους με προβλήματα ακοής και κατανοώντας πόσο πολύτιμη είναι κάθε μορφή έκφρασης.
Οι μαθητές της Στ΄ τάξης τραγούδησαν στη νοηματική γλώσσα το τραγούδι “Ν’ αγαπάς” του Π. Θαλασσινού και γλυκά συναισθήματα, μέσα από τη νοηματική, πλημμύρισαν την τάξη!
Έγιναν ακόμη «Ζωγράφοι με το στόμα», βιώνοντας πώς δημιουργούν καλλιτέχνες που δεν χρησιμοποιούν τα χέρια τους, και θαύμασαν τη δημιουργικότητα και την επιμονή που απαιτείται. Πήραν μέρος και στη δραστηριότητα «Ταξίδι με κλειστά μάτια», όπου ένα παιδί οδηγούσε προσεκτικά τον συμμαθητή του, μαθαίνοντας την αξία της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας για όσους αντιμετωπίζουν απώλεια όρασης.
Στο τέλος, δημιούργησαν αφίσες και ζωγραφιές γεμάτες γλυκά μηνύματα αποδοχής και τρυφερότητας έχοντας στη σκέψη τους, ότι μια κοινωνία γίνεται πραγματικά όμορφη, όταν χωρά και σέβεται όλους τους ανθρώπους.
cyberbullying



Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου , το σχολείο μας είχε την χαρά να φιλοξενήσει το Λευτέρη Χελιουδάκη (δικηγόρος παρ’ εφέταις εξειδικευμένος σε θέματα νέων τεχνολογιών) συνιδρυτή, εκτελεστικό διευθυντή της HOMO DIGITALIS, μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας και της προστασίας των παιδιών στο διαδίκτυο. Στόχος της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών της Ε’ και ΣΤ’ τάξης σχετικά με το cyber bullying και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους. Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε συζήτηση, παρακολούθησαν πραγματικά παραδείγματα, και είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις για καταστάσεις που μπορεί να συναντήσουν στο διαδίκτυο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε:
- στην αναγνώριση των μορφών διαδικτυακής παρενόχλησης,
- στη σημασία της υπεύθυνης ψηφιακής συμπεριφοράς,
- στον ρόλο που διαδραματίζει ο θεατής σε περιστατικά διαδικτυακού εκφοβισμού,
- και στους τρόπους αναζήτησης βοήθειας από ενήλικες.
- Οι μαθητές έφυγαν με περισσότερη γνώση, αυτοπεποίθηση και εργαλεία για να περιηγούνται με ασφάλεια στο ψηφιακό περιβάλλον.
ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ


Ευφάνταστες ζωγραφιές μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Παραλίας Βέργας στόλισαν το φουαγιέ του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου στο πλαίσιο της εκδήλωσης που διοργανώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας , την Περιφέρεια Πελοποννήσου , το Δήμο Καλαμάτας και τη Filmhouse , με θέμα την εξάλειψη της Βίας κατά των γυναικών. Δεν πρόκειται για μια απλή συμμετοχή με μαθητικές ζωγραφιές αλλά για μια δυνατή δήλωση πως καμία φωνή δεν πρέπει να μένει σιωπηλή. Η ισότητα , ο σεβασμός και η αξιοπρέπεια είναι ιδανικά που καλλιεργούνται μέσα στα σχολεία και αποτελούν προτεραιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ένα ταξίδι στην ιστορία!

Η Β΄ τάξη πραγματοποίησε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ενδυμασιών «Βικτωρίας Γ. Καρέλια», όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον πλούτο της ελληνικής παράδοσης.
Περιηγήθηκαν στις αίθουσες του μουσείου και θαύμασαν τις εντυπωσιακές παραδοσιακές φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, παρατηρώντας τις λεπτομέρειες, τα χρώματα και τα στολίδια που μαρτυρούν την ιστορία κάθε τόπου.
Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια ανακάλυψαν πολύτιμους «θησαυρούς» της ενδυματολογικής μας κληρονομιάς, έμαθαν για τα υλικά και τις τεχνικές που χρησιμοποιούσαν παλιότερα και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δράσεις του μουσείου.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με χαρούμενες εντυπώσεις και νέες γνώσεις αφήνοντας στους μαθητές μια αξέχαστη εμπειρία επαφής με την ελληνική παράδοση.
